27 Ağustos 2013 Salı

Keşke hayat bu kadar kolay olsa!

Mühendislik eğitimi alırken, "düzlemin normali" kavramını belletmeye çalışmışlardı bize... O dönem bunu anlayan dersten geçmişti resmen... Bakmayın normal dendiğine aslında düzleme dik bir vektör kendileri... Daha basit anlatımla yeryüzünde ayakta durmanız gibi birşey... Amaaa öyle kolay değildir dik durmak... Her eğimde her açı da bile dik durmanızdır gereken... Neyse yormayayım kafanızı diyeceğim o dur ki ayakta iseniz dimdik normale diksiniz demektir... 

Bu dersi veren profesörün bir cümlesi vardı sık sık bize tekrarladığı..."Keşke hayat bu kadar kolay olsa!" derdi... Bu postu hazırlarken nereden geldi aklına bunlar diyeceksiniz... Anlatayım...

Amerikanın herhangi bir eyaletinin banliyösünde, bilmem kaç dönüme yayılan, bilmem kaç odalı ve de garajlı bir evim yok... Yani boya işlerini evimin kapalı garajında değil mevsimine göre balkonda veya salonun ortasında yapıyorum... Jake'in dükkanını gidip Amy Sloan boyamı, Jane'nin dükkanından da rengarenk ve binbir çeşit desendeki kumaşımı alamıyorum... 

Eee haliyle iş başa düşüyor..."Keşke hayat bu kadar kolay olsa!" deyip, Ankara da yaşamama rağmen boyamı da desenimi de kendim hazırlıyorum... 

Gelelim bu günün konusuna... Kendi yaptığım şablon (stencil) ile kumaş boyadım... 

İnternetten arakladığım desenin çıktısını aldım... Sonra öğle tatilinde ofiste oturup, A4 ebadındaki bir asetatı maket bıçağı ile kesmeye başladım... Deseni hatırladınız mı? Terapistim TuruncuOda duvarlarına uygulamıştı...
Bir adet A4 ü oymam yaklaşık 1 saat sürdü... ama olsun değdi dorusu :))

Önce bir deneme yaptım... zira ilk kez şablon (stencil) olayına giriyordum... 

Baktım harika oluyor... Ben de planın ikinci evresine geçtim... 


Gerekli olan ebattaki iki parça kumaşı boyadım... Şimdi planın üçüncü evresi devreye girecek... 
Ne yazık ki bitmiş hali için biraz beklemeniz gerecek... çünkü yarın iş için İzmir'e gideceğim... Umarım günübirlik dönebilirim... 30 ağustosta Ankara'da olmam lazım... Kızılcahamam'a kampa gideceğiz ailecek... Sevgili Ornitorenk'in kampı gibi bizim buralarda deniz olmasa da kim bilir belki bir kızıl akbaba görme fırsatımız olur... 

Hadi bakalım ben kaçar... Sizler bu kumaş parçaları ile ne yapacağıma dair tahminlerinizi bana yazar mısınız? ... yazmazsanız da canınız sağ olsun... Şimdilik sevgiyle, huzurla ve sağlıkla kalın...

Not: Sevgili Ornitorenk... umarım ameliyatın başarılı geçer ve bir operasyona daha gerek kalmaz... Allah'tan acil şifalar diliyorum sana... Geçmiş olsun canım arkadaşım...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...